Tempurung / Coconut shell  

Ditulis oleh : Bahagian Pemuliharaan Kategori :

Kraf tempurung kelapa merupakan satu hasilan kraf daripada bahan buangan yang amat unik dan kreatif. Ini adalah kerana tempurung kelapa mudah didapati, sifatnya yang kuat dan memiliki tekstur yang menawan. Antara produk aksesori hiasan dan cenderamata yang indah dan unik dihasilkan ialah butang, rantai, gelang, loket rantai, sepit rambut dan kepala tali pinggang. Kraf tempurung juga dapat menghasilkan rangkaian produk perhiasan rumah yang cantik dan menawan seperti bidai, lampu hiasan, tabung syiling dan bekas sabun. 

Coconut shell, often considered as waste is now converted into unique and creative craft products. It is easily obtained, has a strong character and a beautiful texture. Among the beautiful and unique decorative accessories and gift products from coconut shell are buttons, necklaces, bracelets, pendants, hair clips and buckles. Coconut shell is also used to make household products such as shutter, decorative light, coin box and soap container.

Sumber : Demonstrasi Kraf, Promosi Hari Kraf Kebangsaan 2014

Artikel ini telah ditulis pada hari Jumaat , Jumaat, Oktober 11, 2013 di bawah kategori . Anda boleh mengikuti artikel ini melalui comments feed .

0 ulasan

Catat Ulasan

Catat Ulasan